בסיפור טוב שלנו יש...

אחד הדברים המרכזיים שחוזרים בשיווק בתקופה האחרונה ואולי מתחיל להיות קצת טרנד. זה עניין הסיפור שלנו ושל העסק שלנו.

לכתוב טרנד זה אולי קצת טעות, כי סיפור זה יותר עניין של עקרון, מאז ומתמיד סיפורים הניעו לפעולה. וההוכחה לאחד הסיפורים הטובים בעולם זה התנ״ך.

בקריאה של של הספר This Is Marketing של Seth Godin.
סת׳ מביא משם דווקא ספר אחר (Story Driven – Bernadette Jiwa) שמציג עקרונות למה שסיפורים טובים עושים. והוא מוסיף שאם הסיפור שאנחנו מספרים לעצמנו (ולאחרים) לא מפעיל אצלנו את הנקודות צריך לחפור עמוק יותר אצלנו, ולמצוא סיפור טוב יותר.

  1.  מחבר אותנו לסיבה ולחזון של הקריירה או לעסק שלנו.
  2. מאפשר לנו לחגוג את החוזקות שלנו ע״י אזכור איך הגענו מנקודה A ל-B.
  3. נותן לנו הבנה עמוקה בערך הייחודי שלנו, ומה מבדל אותנו בשוק.
  4. מעצים את ערכי היסוד שלנו.
  5. עוזר לנו להיות במודעות ולקבל החלטות על בסיס הערכים שלנו.
  6. מעודד אותנו לתת מענה ללקוחות שלנו במקום להגיב לשוק.
  7. למשוך לקוחות שרוצים לתמוך בעסק שמשקף  או מייצג את הערכים שלהם.
  8. לבנות נאמנות למותג ולתת ללקוחות סיפור לספר.
  9. למשוך עובדים שמתחברים למהות של העסק.
  10. לעזור לנו לשמור על המוטיבציה ולהמשיך את העבודה שאנו גאים בא.

הנקודות תורגמו בשפה שלי, לא הוספתי עליהם דעה, או תרגמתי אותם לעסק שלי.

העניין שהסיפור מזוקק הוא משרת כל כך הרבה אלמנטים בשיווק ובכלל בהצלחה של העסק. לכן לדעתי צריך לתת פה הרבה מחשבה ודיוק וגם ניתן לעדכן את הסיפור ככל שהעסק ואנחנו צומחים ומתפתחים.

שתפו בוואטסאפ
שתפו בפייסבוק
שתפו באימייל

אם התחברתם ובא לכם להישאר מעודכנים במשחק שלי

אהבתם את מה שקראתם? יש פה עוד כמה טובים

בניית גאנט פוסטים

אחד הדברים שאני בוחר לעשות בתקופה הקרובה זה לחזור לעבוד על המיתוג האישי שלי כהוצאה לפועל – פעולות קטונת לתוצאות גדולות.בהתחלה חשבתי לעצמי לפרסם כל

קרא עוד »
דילוג לתוכן