אני כבר עוקב אחרי גארי ויינרצ׳אק כבר מעל לשנתיים בעיקר ריחף לי מלמעלה בפיד אך בשלושה שבועות האחרונים העליתי את רמת המעקב שלי, כי פתאום הסתדר לי אצלו משהו מאוד ברור.
הוא מומחה בלהעביר מסר מאוד פשוט שכל הזמן חוזר על עצמו. העקביות שלו, הדיבור שלו על להיות אנשים טובים, על כך שהוא מדבר על חשיבה לטווח ארוך, על כך שצריך לעבוד קשה ביותר בשביל להצליח ולא לחפש קיצורי דרך, להתמקד במה שכבר קיים ולא לחפש את הטרנד הבא אלא להיות עם יד על הדופק למה שכבר קורא סביבנו ולהיות במדיה הזאת מעולים.
כל הדברים האלו גרמו לי לרצות ללמוד ממנו קצת יותר.
אתמול נתקלתי בבלוג שלו במצגת שבה הוא מפרט בצורה מאוד טקטית ומפורטת את אסטרטגיית התוכן שלו, והוא יורד לרזולוציות הנמוכות ביותר על הרצאה שלו שאותה צילם. משם גזר 31 קטעים נוספים שהביאו לו באזור 20 מליון צפיות.
היופי זה הפשטות שממנה אני יכול לקחת לעסק שלי. ברור שאין לי את היכולת שלו יש, אך דבר אחד יש זה ההבנה של האסטרטגיה.
אז קודם כל הבסיס למה שהוא אומר, שהיום עסק בשביל להביא לקוחות צריך להיות חברת מדיה. וכל עסק מתקיים מלקוחות לכן כבעל עסק לא מספיק שאני מייצר את המוצר/שירות. אני צריך להיות חברת מדיה של אותו מוצר.
הוא נתן דוגמא מעניינת שמציגה את השקפת העולם שלו. מישהי שהיא עורכת דין ושאלה איך היא יכולה להשיג לקוחות?
התשובה שלו: את צריכה לייצר תוכן לא רק על עניינים משפטיים, אלא לאפיין את הקהל לפי תחומי עניין ואם זה קהל שמתעניין בגולף נגיד לפתח תוכן על גולף וכל תוכן שלך את שותלת לינק לפרטים על המשרד שלך שקשור לעריכת דין.
אני ישר לקחתי זאת שאני צריך לייצר תוכן על פנאי, על משבר גיל ה-40, על מימוש עצמי, על הפחתת לחץ, למצוא שיתופי פעולה עם בלוגים שמתעסקים בזה, טיולים אולי אפילו באוכל ומתוקים, בתי קפה מגניבים. לחשוב אולי על שיתוף פעולה עם עופרי וסינטייה, איציק.
אז השלב הבא במשחק שלי כרגע, שאני הופך את התפקיד שלי במוזה לניהול תוכן.