בשבועות האחרונים משחק עם הרעיון של ׳הוצאה לפועל׳. אמרתי לעצמי שבתחילת 2020 יוצא לפועל באופן רשמי.
מה זה אומר?
בחודשים האחרונים בעקבות חידודים רבים הגעתי לתובנות רבות בעשייה שלי.
אחת מהתובנות היתה שאני טוב מאוד ברעיונות והוצאה שלהם לפועל בשלב הייזום. דרך אגב, אחת התובנות גם היתה שכל העניין של תפעול וניהול שוטף זה משהו שאני פחות טוב בו.
בנוסף קיבלתי איתותים מאנשים סביבי, שהיו מתייעצים איתי בהקשרים עסקיים, והייתי נותן להם שלל רעיונות ודרכי פעולה ליישום הדברים. (לי זה נראה סופר ברור, מה צריך לעשות ואיך?)
למה אני מספר את כל הקטע הזה ועף על עצמי?
כי פעם התעלמתי מכך, והיום הבנתי (בעידודה של אוסי) שכנראה יש משהו בעל ערך מיוחד במה שאני עושה.
החלטתי שאני יוצא בפיילוט של מימוש רעיונות. אוסי נתנה לי את השם ׳הוצאה לפועל׳.
השירות הוא כזה: במידה ויש לכם רעיון, ואין לכם מושג איך להוציא אותו לפועל, או שאתם תקועים בלופ כלשהו של הרעיון במוח. זה בדיוק המקום שאולי אוכל לעזור לכם.
למה אולי?
כי אני צריך להכיר אתכם. להכיר אתכם לעומק, להבין את המנגנון הפנימי שלכם ואז ביחד נפצח מה ניתן לעשות.
אחד הדברים שלמדתי בדרך שאני לא יכול להבטיח הבטחות לתוצאות.
אבל אני יכול להבטיח על לקיחת אחריות. במידה וארגיש שאני לא יכול לספק את הסחורה, אגיד לכם (מי שמכיר אותי, יודע שאני לא מחרטט)
בנוסף חשוב לי, שמי שפונים אליי יהיו עם רעיון מרגש מספיק בשביל שיהיו מוכנים לנקוט בפעולות. בתכל׳ס האינטרנט מפוצץ ב-׳איך׳, ועדיין בדרך כלל יש משהו אחר שעוצר אותנו מפעולה.
מפה לשם בעקבות הדיוק שלי, התחילו להגיע אליי גם לקוחות משלמים שנעזרו בי ועדיין נעזרים בי בהוצאה לפועל של הרעיון שלהם.
ותוך כדי תנועה, אני ממשיך בעזרתם לדייק את עצמי.
מה הגישה שלי להוצאה לפועל?
אקדים ואומר שלא המצאתי כלום, הרוב אני מעתיק ומחדד ומתחבר לגישות של חכמים ממני אך יותר זאת מדברים שעובדים בעולם האמיתי.
אני מאמין שבשביל להוציא רעיון בעולם של היום. אנחנו צריכים להיות מותג אישי (לא בקטע המתנשא, בקטע של האמון וההכרה). מי שלא מתחבר למותג אישי יכול לקחת את המילה מוניטין.
ומוניטין יוצרים על ידי כך שמראים שמה שאנחנו אומרים, זה מה שאנחנו עושים.
וכיום אנחנו בעולם של רשתות חברתיות שיכולות לשמש לנו כמגבר אפקטיבי ביותר להפיץ את המסר שלנו וחשוב מזה לצבור אמון ביכולות ובעשיה שלנו.
המטרה שתהפכו להיות מובילים בתחומכם על ידי מתן ערך של תוכן. בכל רגע נתון יש לנו מכשיר מלבני שיכול להוות בשבילנו חברת מדיה קטנה. עם המלבן ניתן לפיץ את הקול שלכם. ולאט, לאט לתת את לאנשים את האפשרות לעקוב אחריכם, ולגרום להם לרצות אינטראקציה איתכם.
אז איך בתכל׳ס זה מתבצע?
- מפגשים שבועיים או דו שבועיים (על מנת להיות במסגרת של עשייה) פחות מזה לא אפקטיבי וחבל על הזמן של שנינו.
- אני עושה זאת בפגישות אישיות אחד על אחד. (אפשר בטלפון, סקייפ, זום, פגישה פיזית – בדרך כלל במוזה)
- הפגישות נמשכות עד שעתיים תלוי בצורך.
- מעבר לזה שבונים אסטרטגיה להוצאה לפועל של הרעיון נכנסים לרמת הפרקטיקה והפעולות לביצוע – לפי מי שאתם ברגע הזה.
- אני גם אוהב שמתחילים ביחד להניע את העשייה. לכתוב דברים שצריך לעשות זה הכי קל. להתחיל לבצע זה הרבה יותר קשה. אני מחזיק לכם את היד.
הדבר המשמעותי ביותר, שאולי קצת מייחד אותי. אני ממש מקשיב לכם, ולמי שאתם, ומתייחס לנקודת הפתיחה הנוכחית ברגע הזה.
אם תבואו אליי עם רעיון להקים עסק ובחיים לא הקמתם עסק כנראה שהפעולות שלכם יהיו קודם כל להבין אם זה בכלל מתאים לכם.
עוד פעם, אני לא מחרטט אתכם. אמנם אני אחד שלא נעים לו, אך עדיין משתדל להגיד את האמת בפרצוף בצורה המכבדת ביותר שניתן.
עוד זיקוק ששמתי לב בשבוע האחרון בעקבות שיחות עם אנשים. אם יש מעצור כלשהו בביצוע, צריך ללכת שלב אחד אחורה. הדבר המרכזי שלא משתנה – כל הזמן עושים פעולות, לא רק חושבים בראש – פועלים!!! מזיעים!
דוגמא: יש לי מישהי שרוצה להוציא לפועל פרוייקט גדול בתחום החינוך לגננות. ויש לה עדיין בעיה בחשיפה. אז אני לא פסיכולוג ומתחיל לעבוד איתה על הבטחון העצמי.
אבל…
אנחנו ביחד בונים את הבטחון מפעולות קטנות מאחורי הקלעים שיתנו לה בטחון כמו: הקמת אתר אינטרנט לא פומבי ששם יוצקים מלא תוכן מחולק לקטגוריות. כשיגיע הבטחון כל מה שתצטרך לעשות זה העתק הדבק. כי כבר צברה נסיון רב בזיקוק הידע שלה, והכל כבר מוכן לה.
עוד דבר חשוב.
זה לא העסק המרכזי שלי כרגע.
בתור אחד שמאמין בעשייה אני למדתי גם (בשיעורים ארוכים ביותר) שצריך פוקוס ומיקוד.
יש לי שני כובעים מרכזיים שמעסיקים אותי בכל שעות היום.
אני עובד בשיווק ומכירה. אני נוגע באדמה בידיים, הולך בבוץ העמוק ביותר.
אני מאמין בפרקטיקה, כל מה שאגיד לכם מבוסס על נסיון שלי, אחרת אפנה אתכם או אגיד שאין לי מושג איך אני יכול לעזור לכם.
הסיבה שאני אומר זאת, כי אני מתכוון להקדיש זמן מצומצם ביותר בעיקר בשביל הכיף שלי (אין לי ספק שזה גם יכניס כסף) אך זו לא המטרה, הכסף מגיע מעסקים אחרים שקשור אליהם.
(לא אומר את זה בשביל לייצר מוגבלות, אלא להסביר שאני בא מהפרקטיקה ולא מהייעוץ) מחפש אנשים שמוכנים לעשות פעולות!!!
הנה הנה, כבר מסיימים.
כמה זה עולה? (יכול להגיד השקעה, אבל אתם אינטליגנטים מספיק)
שני מסלולים:
1. פגישה בודדת עד שעתיים 400 ש״ח (שם את זה על העוסק פטור שלי – אז אין מע״מ)
2. ניתן לרכוש בחבילה מראש 4 – 10 מפגשים ביחד (תלוי בגודל הרעיון שלכם) ואז המחיר יורד ל-250 ש״ח כולל מע״מ.
זאת אומרת – רכשתם חבילה של 4 מפגשים. שילמתם 1000 ש״ח. וכך הלאה (מינימום 4 פגישות להטבה במחיר)
*דגש משמעותי בשבילי על המחיר, בגלל שאני עכשיו בשלב הראשוני של השירות, התאמתי מחיר שיהיה לי נוח לצאת איתו לפועל. אין לי ספק שהוא הולך להעלות משמעותית.
למה אני מספר לכם זאת, כי זאת בדיוק דרך העבודה שנעשה ביחד. קודם כל תוכיחו שאתם ראויים ואחרי זה תבקשו כסף, וככל שתהיו מותג/עם מוניטין גדול יותר כך רמת הכסף תגדל.
בגלל שאני מגדיר את עצמי חדש בתחום הזה של הפגישות. אני לוקח אחריות מלאה.
מצדי אם אתם לא מרוצים אל תשלמו לי.
ואדייק – אם אני לא מצליח להוציא אתכם לפעולות שתעשו אותם, אני לא אקח כסף ונפסיק לעבוד.
כי או שאני לא מדוייק עבורכם, או שכנראה לא ייצרנו תיאום ציפיות והרעיון לא יוצא.
זה גם מחייב אותי להיות עם היד על הדופק, כי אני יודע שאם לא תתקדמו, אתם לא משלמים לי.
חוץ מזה חשוב שתדעו ואחזור עוד הפעם לפולני שבי.
אני לא בעסקי ההבטחות וקיצורי הדרך. להצליח לוקח זמן. ודורש לעשות פעולות, ודרך.
מה שאני אשתדל ממש לעשות זה לקחת לכם את היד ולהראות לכם מה צריך לעשות, ואז נתחיל לעשות זאת ביחד.
השאיפה שלי להראות את הכנפיים שיש לכם כבר. שבתכל׳ס לא תצטרכו אותי (אגלה לכם סוד שהדברים נכנסים לשגרה, אז אני כבר פחות טוב בזה)
אשמח ממש לעזרה בהפצה.
אם אתם מכירים מישהי, מישהו שאולי אוכל לעזור לו. שאוכל להיות בעל ערך עבורה/עבורו אשמח ממש להפנייה.
הנה הטלפון שלי – 0556649478
נ.ב
כמובן זה לא רק בפן העסקי.
אתם יוצרים ורוצים לקחת שלב אחד קדימה בעשייה,בנראות, וברצינות שלכם של התחום, גם רלוונטי.