אתמול ביקשתי מחבריי בפייסבוק עזרה בשם של עסק, למישהי שאני עוזר שם.
ואז שתי תגובות ערערו אותי טיפה, וזה דווקא מגניב, כי יש לי אפשרות להעמיק בכך.
השורה תחתונה שלהם היתה שזה לא רציני לבקש שם לעסק. הן טענו שזה תהליך עמוק ביותר לעשות זאת.
וחשבתי על עצמי בגישה שלי מה זה אומר לא רציני, בהקשר של מיתוג.
היום יש מלא עסקים שמשקיעים עשרות אלפי שקלים ולפעמים גם מאות במיתוג העסק, לפעמים זה בחנויות, או במסעדות חדשות, ובסוף באמת זה נראה מקצועי. אבל בהרבה מאוד מקרים יש בעיה חמורה מתחת לפני השטח, אולי דווקא מעל. זה קצת חלול.
הנראות נראית סופר מקצועי, כי בנו זאת אנשים מקצועיים בתחומם אבל שבפועל מתחילים להפעיל את העסק יכול להיות טירון שאין לו מושג איך בעצם לתפעל וזה רק יכול לייצר עוד יותר נזק כי זה מדגיש את הפער בין העיצוב לבין המוצר או השירות בתכל׳ס.
לכן אני באמת מאמין שבדרך כלל בתור התחלה (וברור שזה לא משהו גורף, כי יש אנשים שמקימים עסק שמאחוריהם שם ונסיון גדול מאוד, וחשוב ביותר עטיפת הרצינות) אבל ברוב המקרים מה שיש בתוך הקנקן זה העיקר.בייחוד בעולם של מדיה חברתית שיש לך תבניות מוכנות כמו בפייסבוק, לינקדין, אינסטגרם ומה שבאמת מבדל זה התוכן, ככה ניתן להבין על הרצינות שלך.
אז גישתי בעניין בתור אחד שחשב את עצמו מאוד רציני כל השנים, היום מנסה יותר להקליל. להתרכז בעיקר, וזה בתוכן עצמו ובעשייה. ומה שבסוף רציני זה לראות אנשים שעושים ותוך כדי משתפרים מאשר לתכנן בראש מלא מהלכים שבסוף לא יוצאים לפועל.