אתמול בגלילה בפייסבוק צץ לי פוסט של יאיר שמספר על פודקאסט חדש. ישר התלהבתי – לא מהמקום הפוליטי אלא מהמקום השיווקי, והבנת המדיה התקשורתית.
יצר לי רצון לכתוב: למה אני חושב שזה מהלך סופר נכון בשבילו? (בשביל כל אחד שרוצה לקדם את עצמו – דרך אגב)
- אחד הדברים שמאוד מאפיינים את יאיר לפיד או יותר נכון להגיד אפיינו, זה היותו מראיין. שנים היותה לו תוכנית אירוח. וכשאתה עוסק במשהו שאתה חזק בו יותר קל לך לייצר תשומת לב – וזה כיום שם המשחק. איך אני גורם לאנשים להקשיב למה שיש לי להגיד?
- זו פלטפורמה מאוד פופולרית ונגישה היום – כל אחד יכול להאזין: בפקק, כששוטפים כלים, בספורט. לתוכן מעניין יש ביקוש.
- יכול להראות את הצד האמיתי של יאיר לפיד. כשאתה מדבר שיחה אחד על אחד עם בנאדם זו דרך להכיר מי אתה באמת? לא איך שמציירים אותך בתקשורת.
- זה מקרב את השיח – בשיחה יש אלמנט אינטימי שעוזר לנו לנטרל את האנטיות להקשיב כי הוא כזה. ומייצג קבוצה מסויימת. במקום זה יש לנו הזדמנות לשיחה בין שני אנשים בגובה העיניים.
- הזדמנות לשיחה ללא כותרות – בתקשורת ואולי בכלל בהפצת מסר, אנחנו מחפשים את הכותרת שתתפוס את תשומת הלב, לפעמים החיפוש אחר הכותרת מאבד את המהות. ובפודקאסט יש אפשרות לשלוט על התוכן ועל הכותרות.
- יכול לייצר לעצמו אחר כך תוכן שאיתו הוא יכול לקדם את עצמו עוד, דרך תוכן עם ערך ולא קמפיין פוליטי נטו. יש לו גם אודיו, גם וידיאו, יכול לקחת את התוכן ולעשות פוסט כתוב.
מה שמסקרן אותי לראות זה אנשים שיודעים לזהות התפתחויות, ומנצלים את המדיות בשביל לקדם את עצמם.
גם בואו…פודקאסט זו מילה סקסית והכל – בסופו של דבר זו מדיה ישנה מאוד אם נחזור לעולם הרדיו לפני הטלויזיה שני אנשים יושבים לשיחה ומקליטים אותה.
לחיי זיהוי המדיה שמתאימה לכם להפיץ את הבשורה שלכם…