שרון חלבני מארחת אנשי שיווק ׳בפודקאסט 10 דקות על שיווק׳ הפעם ראיינה של יאן (יאנקו) קוטליארסקי בו הם דיברו על אסטרטגיית שיווק לעסק
הסיכום שלי לפודקאסט:
חשיבות האסטרטגיה – להבין לאן העסק שלי הולך?
5 נקודות שצריך לקחת בחשבון כשבונים אסטרטגיה:
- ניתוח מצב: שוק היתכנות, ניתוח לקוחות – בודק שהם רוצים את המוצר, ניתוח מתחרים – שואל לקוחות פוטנציאלים מי לדעתם המתחרים?
- הגדרת יעדים: 5 שנים קדימה, גוזר פעחות שיביאו אותי לשם. שנה קרובה. מטרות מדידות, מתחומות בזמן (מודל smart)
- אסטרטגיה:
– מה אני רוצה להשיג?
– תוך כמה זמן אני רוצה להשיג זאת?
– מה האתגרים שעומדים לפני כדי להשיג זאת?
– מה אני הולך לעשות כדי להשיג את הדברים האלו? - טקטיקה:
– מה אנחנו הולכים לעשות?
– איפה אנחנו הולכים לעשות ?
– באיזה מחיר?
– באיזה ערוצי הפצה נשתמש? - מודדים את כל מה שניתן למדוד:
– איך אני מגיע לאנשים?
– איך אנשים מגיעים אליי?
– מה הם עושים אצלי בתוך האתר שלי?
– האם הם מומרים
– לקוחות חוזרים
אסטרטגיית מותג אומרת: מי אני? איך אני מדבר? ואיך אני מסביר את הפתרון שלי בצורה ברורה.
תוך 5 שניות אנשים שנכנסים לאתר צריכים להבין מה אני עושה?
ג׳ף בזוס אומר שמותג זה מה אנשים יגידו עליך כשאתה יוצר מהחדר.