כמה שאני אוהב ומתחבר לקונספט של מיתוג אישי, ובעקבות כך נהנה להקשיב לאנשים שיש להם בוץ על הרגליים שמדברים עליו. על הדרך אמרתי נוציא גם פוסט תובנות מסכם, אפרופו מיתוג אישי (מאלו שמשתמשים במילה אפרופו)
אז מה זה מיתוג אישי?
מיתוג אישי – שילוב של מאפיינים, ערכים, ותחומי מומחיות שמבדלים אותי מאנשים אחרים בקהל היעד. בשביל לעשות אותו גם אפקטיבי אנחנו בונים אמון ע״י מתן ערך. (אפרת)
ובהגדרה פחות פורמלית – מה שחברה אחת, מספרת על חברה אחרת. (דקלה)
מיתוג אישי בסופו של דבר מתקשר לאיך תופסים אותנו.
הקטע הוא (אם נרצה ואם לא) שלכל אחד יש יש מיתוג אישי – התפיסות של אנשים עליך זה המיתוג האישי שלך. השאלה החשובה ששווה לשאול (לדעתי לפחות) האם מה שאני מעביר החוצה, ככה אני רוצה להיתפס? האם אנחנו מנהלים את המיתוג האישי שלנו?
נקודה נוספת בצמד המילים הגדול הזה – בסוף זה חוזר לאנשים. גם אם יש עסק גדול, אנשים קונים מאנשים, וסיפור אישי מוסיף לעניין האנושי.
כמה שאלות ראשונות ששווה לשאול שניגשים למיתוג אישי בהתחלה:
1. מי אנחנו?
2. למה אנחנו?
3. עבור מי אנחנו ממתגים את עצמנו? (יותר רלוונטי לשכירים)
התשובה האישית שלי ל-3 הוא בשביל עצמי!
מיתוג אישי מוסיף לנו הרבה יותר אפשרויות בחירה.
מה אני צריך לעשות כדי למתג את עצמי?
כדאי להתחיל בלהכיר את עצמנו. לדעת מה החוזקות? כלים שנוחים לנו.
בכלל לפעול וליזום בדברים שנוחים לנו.
צריך גם להבחין בין תוכן לערוץ הפצה.
לשאול את עצמנו: במה אנחנו טובים? מה המיומנויות? עולמות תוכן שאנחנו נמצאים בהם. אלו התכנים שאני רוצה להחצין. הדגש החשוב שמתחילים מהתוכן (די ברור, אחרת מה נפיץ) אבל הסיבה שאני גם מדגיש כי לפעמים אנחנו שוכחים שבסוף המטרה לייצר תוכן עם ערך משמעותי ביותר. ההפצה זה הדרך הפשוטה יותר עם התוכן באמת בעל ערך (ערך כבר אמרתי??)
התוכן יכול לבוא בצורות שונות: כתיבה, וידיאו, אודיו, תמונות, ציור…
הדבר החשוב ביותר, למצוא את ערוצי ההפצה שלנו הכי נוח בהם.
גם לא הכל חייב להיות במדיה החברתית. מיתוג אישי יכול להתבצע בעולם האמיתי, אירועי פנים מול פנים זה אירועי הפצה לכל דבר.
עוד דבר ששווה לשאול, האם זה שופוני מה שאני מעלה, או מיתוג אישי? לפעמים אפשר קצת שופוני אבל כדאי שזה יהיה באזור 20%.
חינם זו דרך מעולה למיתוג עצמי, לא צריך לפחד מזה. הדבר שחשוב לשים דגש זה לבחור את הדברים שיקדמו אותנו, וגם להתנדב במעגלים הנכונים שבעתיד יוכלו לפתוח לנו את הדלתות הרלוונטיות למטרות שלנו.
מיזם אישי ללא ROI מיידי גם דרך אפשרית דוגמא: פודקאסט, בלוג, מיזם חיבורים והיכרויות בעולם האמיתי, קהילות, מפגשים מקצועיים.
איך שכירים מנהלים את תהליך המיתוג האישי בתוך מקום העבודה?
כדאי לנו לדעת איך לרתום מעגלים פנימים שלנו לתוך מקום העבודה. לעשות שיווק.
לפעמים אנשים נרתעים מהמילה שיווק, אפרת הגדירה כך: ״שיווק זה לבנות מערכת יחסים ואמון לאורך זמן״ – ניתן לאמץ את זה למקום העבודה.
חשוב לתת ערך לאנשים סביבי: הבוס, הקולגות. לדוגמא: ניתן למצוא הזדמנות להעביר הרצאה לקולגות במקום העבודה על תחום עניין שאתה טוב בו, נגיד סדנה מקצועית בלינקדין. סביר להניח שתהייה היענות אם תבואו עם יוזמה כזאת שכולם יוצאים דרכה נשכרים.
גם לאירגונים יש אינטרס לפתח טאלנטים – להשקיע באנשים עצמם שהם יספרו את הסיפור של החברה בצורה שלהם.
מה עושים עם הגם וגם במיתוג אישי?
בסוף יש ליבה וחוט מקשר. כי בסוף זה חוזר למי שאנחנו ולאישיות שלנו.
לסיכום, מיתוג אישי זה סוג של סטארטאפ. השקעה לטווח ארוך,מרתון. צריך עקביות והתמדה רבים. לקחת בחשבון שזה יכול לקחת שנים, ויש הרבה מאוד פעולות שבטווח הקצר לא יניבו תוצאות משמעותיות. בעולם הדינמי של היום מי שלא יקדיש לכך תשומת לב, עלול להישאר קצת מאחור או לעבוד הרבה יותר קשה (ובתכל׳ס כבר קשה).
נ.ב
95% מהדברים גזרתי מהראיון טיפל׳ה הכנסתי נימה אישית ואינפוטים משמעותיים שלי.