הערב היתה לי שיחת הוצאת לפועל עם דנה (השם האמיתי שמור בטלפון) שבונה אתרי E-commerce (חנויות אינטרנטיות) בפלטפורמת שופיפיי – שזו הפלטפורמה המתקדמת בעולם לבניית חנויות (או אחת המובילות אם יש פה גיק טכנולוגי, זרום…)
כבר תקופה שאני מלווה אותה בדרך שלה. זה עדיין לא העסק המרכזי שלה, היא מחזיקה אותו לצד היותה כשכירה, דבר שמאפשר לה הרבה אורח רוח וקבלת החלטות נכונות. הסיבה לכך משום שאין לה את הלחץ הכלכלי סביבה. היא יכולה להשקיע בלבחור את הלקוחות שתעבוד איתם, היא יכולה להשקיע זמן בכל לקוח, לא צריכה הרבה במקביל (כי אין לה זמן) ובעיקר יש לה את הזמן לצמוח ע״י בניית בסיס של לקוחות סופר מרוצים.
העניין בחנות אינטרנטית שמהר מאוד אתה יכול להבין אם הדברים עובדים – יש מכירות או שאין לך (ברור שזה יכול לקחת גם זמן, כמו כל חנות לוקח זמן לבנות מותג) אבל בעל חנות שהיתה לו בעבר חנות בפלטפורמה אחרת יכול להשוות ולראות. בנוסף בעל חנות פיזית שיש לו קהל לקוחות קיים יכול גם לראות קפיצה בניהול נכון של חנות.
בתקופה של הקורונה אני כל כך שמח לדבר איתה, כי היא עכשיו בזמן הכי טוב שיכלה לבקש. אם לפני כמה חודשים היה צריך לשכנע בעלי חנויות פיזיות, ולהסביר להם למה הם חייבים להיות עם חנות באונליין. החודש האחרון, הוכיח ברגע את החשיבות.
ממש מתרגש לראות איך חנות שהקימה לפני שלושה שבועות בפלטפורמה של שופיפיי כבר מייצרת לבעל העסק מכירות משמעותיות.
אחד מהדברים שדיברנו עליהם, זה איך לייצר הסכם ללקוחות חדשים במצב המורכב שאנחנו נמצאים?
מצד אחד כמעט כל בעל עסק שמוכר מוצרים או שירותים יכול להזדקק לשירות שלה, מצד קשה מאוד לבעלי עסקים להוציא עכשיו כספים.
ומה שחשבנו ביחד זה על מודל שרוב הסיכון עליה. ראינו כמה עולה עלות הקמה של אתר ברמת בסיס (מבחינת מס׳ מוצרים לא נראות), וגילמנו בתוך זה את התשלום של בעל העסק דרך אחוז מהכנסות עתידיות.
זאת אומרת שאם העסק לא מרוויח מהאתר היא לא מקבלת תשלום.
כמובן שהתאמנו זאת, שהיא בוחרת עסקים שהיא יודעת שתוכל לתת להם את הערך להחזר השקעה פלוס פלוס.
בנוסף מכיוון שזה ממש כמו חנות פיזית רק במקום שיש מבצעים ומוכרים מנוסים, ומיקומים מועדפים בחנות בשביל למקסם מכירות ככה גם ניתן לעשות באתר.
אז בנינו גם מודל של תחזוקה שוטפת למקסום מכירות (המקצוענים יגידו אופטימיזציה) גם בכל מה שקשור לפרסום בפייסבוק, וגוגל.
גם חשבנו איך ניתן לייצר לה הפניות מאנשים קרובים שניתן לסמוך עליהם (אחרי הכל חשוב לעבוד עם אנשים טובים) ועשינו רשימה ראשונית של 4 אנשים – נראה מעט אבל חשוב לשמור על הרמה הפרקטית זה לא שיש לה זמן עכשיו לפנות לעשרות לקוחות. אז בחרנו את האנשים שהכי זמין, קל לנו לפנות ועם הפוטנציאל הגדול ביותר לייצר לנו שיתוף פעולה.
בדקנו גם רפרנסים של אתרים נוספים בארץ שנותנים שירותים של חנות וירטואלית לראות מה המחיר והעמלות שלהם ועל בסיס איזה מודל הם עובדים. (הפעולה הזאת עשינו פגישה קודמת)
אני כותב לא בדיוק לפי הסדר אך עוד הפעם זרמו…
הדבר החשוב ביותר שעשינו (עושים זאת כל תקופה) תיאום ציפיות שמה שאנחנו רוצים להשיג בכלל ריאלי ומסתדר עם המקום שאנחנו נמצאים עכשיו. מבחינת מצב משפחתי, עבודה כשכירה, עבודה בתנאים של קורונה (מהבית), זוגיות.
כי להגיד את הדברים שצריך בלי הלימה למי אתה כבנאדם זה פחות עובד, וגם למקום שאתה נמצא מבחינת התודעה העסקית והאישית.